ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ НАРОДНЫХ ИГР В ФОРМИРОВАНИЕ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ НА ФИЗИЧЕСКУЮ КУЛЬТУРУ СТУДЕНТОК ПЕДАГОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ

ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ НАРОДНЫХ ИГР В ФОРМИРОВАНИЕ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ НА ФИЗИЧЕСКУЮ КУЛЬТУРУ СТУДЕНТОК ПЕДАГОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ

Авторы Маевский Николай Иванович
http://orcid.org/0000-0001-5167-9699
q3579qqq@meta.ua
Уманский государственный педагогический университет имени Павла Тичины
ул. Садовая, 28, г. Умань, 20300, Украина

Аннотация Цель: установить эффективность структурно-содержательной модели формирования ценностных ориентаций на физическую культуру студенток. Материал: в исследовании принимали участие студентки: контрольная группа (28 девушек), экспериментальная группа (30 девушек). Применялось социологическое анкетирование, тестирование физической и теоретической подготовленности. Результаты : Установлено, что оптимальным в технологии реализации модели является сочетание четырех блоков (теоретического, методического, практического и управленческого). Это обеспечивает воздействие на физическую и духовно-интеллектуальную сторону студенток. Выводы: рекомендуется проводить со студентками активное познавательное погружение в традиции и обычаи украинского народа. Это позволяет сформировать психологическую и социальную готовность девушек к проведению культурных мероприятий. Элементами таких мероприятий является двигательная активность в личной и будущей профессиональной практике.
Ключевые слова ценности; физическая культура; модель; студентки; обычаи;
Ссылки Базильчук В.Б. Організаційні засади активізації спортивно-оздоровчої діяльності студентів в умовах вищого навчального закладу : Автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання: 24.00.02 / В.Б. Базильчук: ЛДУФК, 2004. - 22 с.

Біліченко О.О. Гендерні особливості формування мотивації до занять фізичним вихованням у студентів: автореф. канд. наук з фізичного виховання і спорту : 24.00.02 / О.О. Біліченко. - Дніпропетровськ, 2014. - 21 с.

Вакуленко В.М. Роль гендерного аспекту у формуванні ціннісних орієнтацій на ідеях народної педагогіки майбутніх педагогів / В.М. Вакуленко, О.О. Стягунова // Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 2010. - № 2 (37). - С. 44-54.

Гончар Г.І. Організаційно-методичні умови формування мотивації студентів інститутів фізичної культури до професійно-прикладної фізичної підготовки: : автореф. канд. наук з фізичного виховання і спорту : 24.00.02 / Г.І. Гончар. - Дніпропетровськ, 2013.-20 с.

Гладощук О.Г. Педагогічні умови вдосконалення культури зміцнення здоров’я студентів в системі фізичного виховання у вищому навчальному закладі : автореф. канд. пед. наук :13.00.02 / О.Г. Гладощук. - К., 2008. - 20 с.

Круцевич Т.Ю. Рекреація у фізичній культурі різних груп населення: навч. посібник / Т. Ю. Круцевич, Г. В. Безверхня. - К.: Олімп. л-ра, 2010. - 248 с.

Кулік І.Г. Українські народні рухливі ігри як засіб досягнення фізичної досконалості студенства / І.Г. Кулік , Т.І. Кудряшова // Педагогіка психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту - 2009. - №. 3. - С. 85-87.

Маєвський М.І. Експериментальна модель формування ціннісних орієнтацій на фізичну культуру студенток педагогічних спеціальностей / М.І. Маєвський // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка [Текст]. Вип. 129. Т. ІІІ. - Чернігів : ЧНПУ, 2015. - C. 210-213.

Марченко О.Ю. Формування ціннісних категорій особистої фізичної культури у студентської молоді : автореф. канд. наук з фізичного виховання і спорту : 24.00.02 /О.Ю.Марченко. - Дніпропетровськ, 2010. - 20 с.

Саїнчук М.М. Формування ціннісних орієнтацій у сфері фізичної культури і спорту учнів старших класів у процесі фізичного виховання: : автореф. канд. наук з фізичного виховання і спорту : 24.00.02 / М.М. Саїнчук. - К., 2012. - 22 с.

Сутула В.О. Шляхи оптимізації фізичної активності студентської молоді / В.О. Сутула, П.М. Кизім, В.В. Шутєєв, Ю.О. Фішев, Л.С. Луценко // Слобожанський науково-спортивний вісник. - 2014. - № 6(44). - С.106-111.

Ткаченко. О. Деякі аспекти формування ігрової культури педагога (на прикладі організації українських народних ігор) / О. Ткаченко // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. - 2013. Випуск 120. - С. 286-288.

Турчина Н. І. Педагогічні особливості моделей фізичного виховання студентів ВНЗ на різних курсах навчання : дис. канд. наук з фізичного вих. і спорту : 24.00.02 / Турчина Наталія Ігорівна. - Київ, 2009. - 204 с.

Футорний С.М. Теоретико-методичні основи інноваційних технологій формування здорового способу життя студентів в процесі фізичного виховання: автореф. канд. наук з фізичного виховання і спорту : 24.00.02 / С.М. Футорний - Київ, 2015. - 43 с.

Цибульська В.В. Формування мотивації до професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних спеціальностей на різних формах навчання : дис. канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / В.В. Цибульська. - Умань, 2014. - 252 с.

Цьось А. Рухова активність у мотиваційно-ціннісних орієнтаціях студентів / А. Цьось, А. Шевчук, О. Касарда // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільств. - 2014. - № 4. - С. 83-87.

Aelterman, N., Vansteenkiste, M., Van Keer, H., Van den Berghe, L., De Meyer, J., &Haerens, L.Students’ Objectively Measured Physical Activity Levels and Engagement asa Function of Between-Class and Between-Student Differences in Motivation Toward Physical Education. Journal of Sport & Exercise Psychology, 2012, 34(4), 457-480.

Chatzisarantis, N.L.D. and Hagger, M.S. Effects of an intervention based on self-determination theory on self-reported leisure-time physical activity participation // Psychology and Health., 2009. - №24: 29-48.

Dedeliuk N., Nikolayev S., Zakhozij V. Comparative analysis of female students physical fitness state and physical activity. Human and Health, 2013. - Volume VII, Issue 2. - p. 3-7.

How, Y.M., Whipp, P.R., Dimmock, J.A., & Jackson, B.The Effects of Choice on Autonomous Motivation, Perceived Autonomy Support, and Physical Activity Levels in High School Physical Education. // Journal of Teaching in Physical Education, 2013, 32(2), 131-148.

Koka A. The effect of teacher and peers need support on students’ motivation in physical education and its relationship to leisure time physical activity // ActaKinesiologiae/ Universitatis Tartuеnsis, 2013. Vol. 19, pp. 48-62. http://dx.doi.org/10.12697/akut.2013.19.0.

Standage, M., Gillison, F.B., Ntoumanis, N., & Treasure, D.C. Predicting students' physical activity and health-related well-being: a prospective cross-domain investigation of motivation across school physical education and exercise settings // Journal of Sport & Exercise Psychology, 2012, 34(1), 37-60.

страницы 39-45
номер 5
год 2015
doi: http://dx.doi.org/10.15561/20755279.2015.0506
Название журнала Физическое воспитание студентов
статья PDF, полный текст
журнал HTML, содержание номера
Библиография Маевский Н.И.,  ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ НАРОДНЫХ ИГР В ФОРМИРОВАНИЕ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТАЦИЙ НА ФИЗИЧЕСКУЮ КУЛЬТУРУ СТУДЕНТОК ПЕДАГОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ // Физическое воспитание студентов. - 2015. - № 5. - С. 39-45. http://dx.doi.org/10.15561/20755279.2015.0506
License Это статья Открытого Доступа распространяется под терминами Creative Commons Attribution License , которая разрешает неограниченное использование, распространение и копирование любыми средствами, обеспечивающими должное цитирование этой оригинальной статьи.